24 Ocak 2011 Pazartesi

John Lloyd & John Mitchinson - Cahillikler Kitabı

Bugun sizinle NTV yayınlarının keyifli kitaplarından biri olan ''Cahillikler Kitabı - Bilmediklerimiz Ve Yanlış Bildiklerimiz'' i paylaşmak istiyorum. Hem her sayfasında yeni birşeyler öğretiyor hemde sıkmadan bunaltmadan akıcı üslubuyla iyi vakit geçirmenizi sağlıyor. Eleştirilebilecek birçok yanı var tabiki ve bunların başındada hiçbir kaynak göstermemesi geliyor. İçerdeği birçok bilginin doğru oldugunu araştırarak öğrenebilirsiniz aslında. Yinede kaynak gösterilse fena olmazdı diye düşünüyorum.. İlginç güzel bilgiler içermesinin yanında can sıkıcı gereksiz bilgilerede yer verilmiş oldugunu belirtmek isterim. Kitapta ilgimi çeken bölümlerden birkaçınıda paylaşacağım..

Mesela Sindirella'nın o meşhur cam papucu, aslında ünlü yazar Perrault'un kelimeyi yanlış anlamasından kaynaklanmış :))) Papuç cam değil, sincap kürküymüş. Meğerse verre, cam; vair, sincap kürküymüş.. :) Bilinen en yüksek dağ, kitabın dediği gibi hakikatten de Mars ’tadır, adı da “Olympus Mons”tur. Ve en büyük yanılgımıza geldi sıra. Telefonu kim icad etti? sorusunun gerçek yanıtı '' Antoniu Meucci'' dir. Bu bölümü çok sevmiştim Alexander Graham Bell'in çevirdiği dolaplardan bahsediyor :)

Kitabın önsöz yazarı Stephen Fry: “İnsanlar beni bazen çok şey bildiğim için suçlar. Suçlayıcı bir edayla “Stephen, çok şey biliyorsun” derler. Bu durum üzerinde çok az kum tanesi bulunan birine kumla dolu olduğunu söylemek gibidir. Yeryüzündeki devasa kum miktarını göz önünde bulundurduğumuzda böyle bir insanın üzerinde hiç kum yoktur. Bizim üzerimizde de hiç kum yoktur. Hepimiz cahiliz Bırakın ziyaret etmeyi, varlığını tahmin bile edemeyeceğimiz bilgi kumsalları, çölleri ve tepecikleri var“. Bu sözün bir benzerini de Isaac Newton söylemişti sanırım.'' Dünyanın beni nasıl gördüğünü bilmiyorum. Ama ben kendimi deniz kenarında oynayan küçük bir çocuk gibi hissediyorum. Uçsuz bucaksız doğrular denizi bilinmez olarak önümde dururken ben şurada ve burada daha düzgün çakıl taşları yada daha güzel midye kabukları toplamakla yetiniyorum...''

Okunması gereken bir kitaptir tasiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çıtını çıkar!